sukan

Reaksi serta Komen Aidil Tentang Kekalahan KDA FC

Pengendali Kedah Darul Aman (KDA) FC, Aidil Sharin Sahak menerima kekal4han 4-1 dengan tangan terbuka dan mengakui Selangor FC pasukan lebih baik dalam aksi Liga Super di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), malam tadi.

Menurutnya, kesil4pan individu menyebabkan Kedah terpaksa mengglgit jari dan akur dengan kekal4han itu.

Baginya, apa yang lebih penting adalah pemain dapat belajar dan memperbaiki segera kesil4pan untuk aksi berikutnya menentang Penang FC di Stadium Bandaraya, Ahad ini.

Di babak pertama kami tidak sebaik babak kedua, pertahanan longgar apabila membuat kesil4pan individu hingga kehil4ngan bola dan kami perlu belajar dari itu.

Tapi bagi saya, separuh masa kedua, kami beraksi lebih baik…pemain beraksi baik dan mencipta lebih banyak peluang dan menguasai aksi.

“Namun dengan ketinggalan 2-0, kami cuba mendapatkan gol (di babak kedua) dan mereka hukvm kami dengan gol ketiga dan keempat. Kami kena belajar dan memandang ke depan,” katanya.

sumber:- HM

Dalam pertemuan itu, empat gol tuan rumah dihasilkan Herlison Caion (minit ke-34 dan 86), Mukhairi Ajmal (m-26) dan Nor Hakim Hassan (m-84), manakala gol pelawat disumbangkan Fayadh Zulkifli (m-92).