sukan

Peluang untuk berbakti di Negeri Kelahiran sendiri

Alor Setar: Pemain pertahanan Akmal Zahir bertekad mencurahkan sumbangan terbaiknya untuk pasukan Kedah Darul Aman FC (KDA FC) bagi mengharungi aksi Piala AFC dan baki saingan Liga Malaysia pada musim ini.

Sebaik diumumkan menyarung jersi hijau kuning semalam, dia turun ke padang latihan dengan satu tekad iaitu memastikan g4wang Kedah kebal bersama rakan sepasukannya dalam misi membvru kejayaan buat skuad Sang Kenari pada musim ini.

Saya bersyukur kerana berpeluang kembali menabur bakti di negeri kelahiran saya Kedah yang mana impian ini menjadi sasaran saya sejak memulakan kerjaya bola sepak.Saya berazam untuk memberi sumbangan terbaik saya di bahagian pertahanan melalui pengalaman yang saya lalui selama ini dan saya sedar Kedah memiliki misi cukup penting dalam membvru kejayaan pada musim ini.

Peluang yang hadir ini tidak akan saya si4-si4kan dengan b4ntuan serta tunjuk ajar dari ketua jurulatih Aidil Sharin Sahak, dan bagi saya ini adalah peluang terbaik mengejar misi kejuaraan buat KDA FC,” katanya.

Akmal juga berkata beliau bagaimanapun mengharapkan kerjasama dan sokongan penuh dari semua rakan seperjuangannya dalam usaha membentuk b3nteng yang lebih 4mpuh dan kukuh dalam pasukan.

“Ini adalah cabaran baharu buat saya untuk bergandingan dengan pemain-pemain pertahanan lain dalam memastikan kekeb4lan g4wang Kedah dapat terus dipertingkatkan lagi.

“Kedah memiliki pemain-pemain yang berpengalaman dan saya harap dapat sama-sama pemain sedia ada dalam menyvmbang kejayaan pada baki saingan Liga Malaysia dan Piala AFC yang bakal menjelang tiba.

sumber:hmetro

“Bersama Kedah kini akan menjadi medan terbaik untuk saya buktikan kemampuan diri saya pada musim ini”, katanya.